Cairns 15 en 16 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Cairns 15 en 16 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Cairns 15 en 16

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

20 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Cairns 15 en 16

Gezien de relatief rustige dagen, maar weer twee dagen in één :-)
De rit van Townsville naar Cairns duurt 4 uur (mits je nergens stopt) en verloopt zonder noemenswaardige gebeurtenissen. Het weer is nog twijfelachtig maar lukt iets beter. We huren voor de zekerheid tot maar weer een cabin en dat blijkt geen overbodige luxe. We boeken ook gelijk een duiktrip bij het Great Barrier Reef, want dat was het belangrijkste op de lijst (de mijne iig).
16) Vandaag naar het aquarium in Cairns omdat er nog regen in de lucht zit. Op internet staan mooie foto's en verhalen dus we zijn erg benieuwd. Het aquarium is pas sinds september van dit jaar open. Uiteindelijk valt het erg tegen. Na ruim een uur zijn we klaar. Er zwemt welgeteld 1 haai in de haaientunnel. De informatievoorziening over het GBR en het regenwoud (Daintree) is wel uitgebreid en interessant. Omdat het droog is rijden we naar Palm Cove om daar te genieten van het strand. Rond vier uur begint t te druppelen dus we pakken snel in en vinden een Aziatisch restaurant waar de keuken (speciaal voor ons?) al open gaat. We bestellen garnalen met een sweet chili saus en barramundi in kokosmelk en een limoensaus geserveerd in een bananenblad. Het smaakt geweldig!
Mooie afsluiter van een rustig dagje. Morgen kijken wat ee gaan doen. Er wordt een storm voorspeld... Foto's volgen later want internet is erg traag

• 21 Oktober 2017 - 17:03

Mireille:

Elke keer benieuwd naar de leuke verhalen, maar baal dan zo dat het nog steeds slecht weer is.
    Gelukkig genieten jullie wel maar het is allemaal zoveel mooier met een zonnetje erop. Ik blijf duimen voor mooi weer, en dat Kim beter wordt uiteraard !

Enjoy!

• 22 Oktober 2017 - 14:32

Bob:

Spam op deze site , wordt al gekker.!! Hoe ga je naar het rif Wavepiercer vanaf Port Douglas? heb ik gedaan met Quicksilver tours, gaaf! :-)

• 23 Oktober 2017 - 12:38

Usha Doerga:

Vandaag de 23e éindelijk weer een regenloze dag

• 23 Oktober 2017 - 13:04

Usha Doerga:

We zijn naar Saxon gegaan (Reef Magic en Fish Bowl) met Reef Request.