Daintree 19 - Reisverslag uit Daintree, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Daintree 19 - Reisverslag uit Daintree, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Daintree 19

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

24 Oktober 2017 | Australië, Daintree

Daintree 19

Vandaag alweer de tweenalaatste dag. Donderdag naar Sydney en vrijdag richting Amsterdam. Op het programma staat Daintree, een nationaal natuurpark en regenwoud.
Het is ruim anderhalf uur tot de ferry die ons naar het gebied brengt. Het is onze laatste hoop op een wilde cassowary (soort struisvogel). Het gebied is mooi en voelt inderdaad als een regenwoud: erg warm en klam. Ondanks de vele waarschuwingsborden is er geen vogel te zien maar we kunnen wel mooie foto's maken. Het regenwoud komt uit in een paar paradijselijke stranden maar overal wordt gewaarschuwd voor krokodillen. Als we bij de lokale bevolking navragen hoe dit zit, blijkt dat je in deze periode nergens in Queensland de zee in mag, tenzij je opgegeten wilt worden. Jammer... We krijgen de tip om af te koelen in een kreek en dat is letterlijk afkoelen. Terwijl de zee heerlijk warm is (warmer dan bij Curaçao!), is de kreek die we proberen ijskoud. We zijn niet de enigen bij de kreek en we stappen er toch maar in. Terwijl we in het water staan, komt er een hond aangelopen die nèt bij mijn handdoek besluit te plassen :-( Het lijkt net goed te gaan.
We stappen de auto weer in en besluiten richting Palm Cove te gaan. Misschien kunnen we daar toch even de zee in en in ieder geval weer lekker eten bij de Beach Almond.
Gelukkig inderdaad geen krokodillen te zien en zo kunnen we toch nog even van de zee genieten.

• 26 Oktober 2017 - 07:42

Bob:

Mooie ervaring, leuke fotos, op die plek langs de kust heb ik ook gestaan daar boven op die heuvel, zal de fotos eens opzoeken :-).
    Veel plezier nog, al ben je denk ik alweer bijna op de terugweg :-)

Moet ook maar eens terug gaan , maar ze zeggen dat Australie zo duur is op dit moment! We zulen zien, Nieuw Zeeland staat oo nog op mijn lijst :-)

ps, in ieder geval meer kleur in je badpak !!

• 26 Oktober 2017 - 11:45

Rob&Soraya:

Heee avonturiers,

Wij hebben jullie gevolgd in goede en slechte tijden :-) (regen en wind)
    Inderdaad een ervaring en leuk om je zoveelste trip/reis te lezen via deze site.

In ieder geval een goede vlucht terug!
    Kusjes

• 26 Oktober 2017 - 13:53

Usha Doerga:

Koers is nu erg gunstig Bob maar het blijft een aardig bedrag. Zal kijken of ik n Nemo cosplay kan vinden

• 26 Oktober 2017 - 13:54

Usha Doerga:

Dank Rob en Soraya. Wordt weer een pittige zit naar Nederland maar gaat lukken.