Magnetic Island 14 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Magnetic Island 14 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Magnetic Island 14

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

19 Oktober 2017 | Australië, Magnetic Island

Magnetic Island 14

Vandaag was het plan om naar Magnatic Island te gaan maar het is natter dan ooit en Kim is ziek (ik was juist van m'n verkoudheid af). Uiteindelijk besluit ik alleen te gaan. De zee is erg ruw en de ferry heeft er wat moeite mee, maar we komen aan. Magnetic Island heeft een busdienst waarmee je overal op het eiland kan komen, 7 dollar voor een dagpas. 1e stop is Horseshoe Bay. Daar is een kleine boulevard en zijn wat eetgelegenheden. Door het slechte weer wordt er niet gejetskied en ik zie maar 1 kajakker de zee trotseren. Toeristenzeilbootjes of catamarans zie ik helemaal niet.
Volgende stop is Forts Walk. Het eiland heeft een groot natuurpark met verschillende wandelingen en de kans op het spotten van wildlife is bij FW het grootst. Verder zijn er nog wat restanten uit de 2e Wereldoorlog te vinden. De uitzichten zijn hartstikke mooi en uiteindelijk kom ik drie kangaroes en een koala met kleintje tegen.
Bungalow Bay sla ik over. Dit is een klein reservaat waar je voor een aanzienlijk bedrag op de foto kan met een koala of slang om je nek of een andere beest.
Gelukkig wordt het weer wat beter en redelijk opgedroogd ga ik de ferry weer op. De zee is gelukkig ook wat rustiger geworden. De avond brengen we door in de cabin met de tv en tablet, terwijl de regen op het dak klettert.
Morgen richting Cairns.

• 21 Oktober 2017 - 13:24

Asha:

Jeetje wat jammer van het weer. En erg spijtig dat Kimberly ziek is geworden. Gelukkig toch nog mooie dingen te zien.

• 22 Oktober 2017 - 14:33

Bob:

Toch een Koala :-)

• 23 Oktober 2017 - 12:34

Usha Doerga:

Gelukkig was het maar een dag dat ze ziek was maar inderdaad mie duinen gezien. Een inderdaad toch nog een koala Bob