Great Barrier Reef GBR 18 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef GBR 18 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef GBR 18

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

23 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Great Barrier Reef GBR 18

Vandaag eindelijk een regenloze en zonnige dag. Perfect voor het GBR. Om 8 uur stappen we aan boord van de Reef Quest. Weer gaan richting Saxon, een van de duik- en snorkelgebieden in het GBR. Aan boord zijn snorkelaars, duikers en introductieduikers (grootste groep). Na de algemene veiligheids- en gedragsbriefing zoeken we allemaal een lekker plekje in de zon. Net voordat we bij de eerste duik/snorkelplek zijn, krijgt iedere groep een eigen briefing. Ik heb me opgegeven voor twee gecertificeerde duiken en Kim gaat voor de introductieduik en snorkelen. Na een rommelige start ligt iedereen in het water. Het water is lekker warm want het rif ligt niet diep.
De fotograaf maakt van iedereen een foto bij een mooi stuk oranje koraal en een klein Nemo'tje.
Jammer genoeg zijn er zowel bij de eerste als de tweede duik geen grote dieren te zien. Als iedereen weer op het schip is, steekt en schildpad z'n neus uit het water.....zal je net zien :-). Was een mooie zonnige dag en ik kan weer iets afstrepen.

• 24 Oktober 2017 - 13:03

Annelies :

we zien meer schildpadjes in het water....hihih met snorkeltjes..
    geniet maar goed! prachtig hoor
    leuk om even hele exotische zonnige foto's te zien !
    groetjes van hier

• 25 Oktober 2017 - 12:38