Dinden Nationaal Park 4wheel drive 20 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu Dinden Nationaal Park 4wheel drive 20 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Usha Doerga - WaarBenJij.nu

Dinden Nationaal Park 4wheel drive 20

Door: Usha

Blijf op de hoogte en volg Usha

25 Oktober 2017 | Australië, Cairns

Dinden Nationaal Park 4wheel drive 20

Op deze laatste dag in Cairns ga ik een rit van vijf uur maken in Dinden Park, een stuk regenwoud nabij Cairns. Kim gaat parachute springen boven het GBR. Parachute springen heb ik gelukkig al afgestreept (Texel).
Ik ga de tour met een open mind in en hoop nog iets leuks te zien. Het eerste stuk gaat nog over asfalt maar al snel gaan we off road inclusief wat riviertjes. Ook dit gebied is geweldig mooi om te zien maar het hoogtepunt is eindelijk een wilde cassowary te zien. Het is nog een jong exemplaar (een volwassen dier wordt 180 meter en weegt dan 60 kilo) en blijkbaar een keer gevoed want t komt vrij dichtbij de auto. De vogels hebben n soort haak aan hun klauw waarmee ze je kunnen openrijten dus ik mag de auto niet uit. In m'n opwinding duurt t helaas even voor ik m'n mobiel heb ontgrendeld, maar t lukt me om n foto en filmpje te schieten. M'n hart maakt n sprongetje :-)
De rest van de tocht zien we geen dieren meer.
s Middags maak ik camper schoon en als Kim terug is, gaan we naar de Esplanade: een zwembad met een stukje strand (zonder krokodillen) waar je uitkijkt op de zee. s Avonds maak ik voor de laatste keer n maaltje klaar op onzer campingstoof.
Weetje: midden in Cairns staat een boom waar een vleermuizenkolonie woont.
De vakantie nadert zijn einde, morgen vliegen we naar Sydney en de dag erna naar Amsterdam (via Bangkok en Frankfurt)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Usha

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7003

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2017 - 29 Oktober 2017

australie

Landen bezocht: